Lapiniai kopūstai

Eimutė

Valgiai su lapiniais kopūstais

Eimutė

Lapiniai kopūstai yra patys naudingiausi iš visų kopūstinių daržovių. Lapiniuose kopūstuose yra daugiau baltymų, įvairių vitaminų (B1, B2, B6,C, PP, K, E ), folio rūgšties, o karotino (provitamino A) juose randama net 80 proc. daugiau negu baltagūžiuose. Lapiniuose kopūstuose taip pat gausu fitoncidų, įvairių fermentų, mineralinių druskų, kalio, fosforo, mangano, sieros, jodo, didelis kiekis geležies. Tai labai naudinga ir gydomųjų savybių turinti daržovė. http://www.agroakademija.lt/sodininkyste/?sid=589

Lapinio kopūsto gyvos žalios fitoląstelės nesulyginamos su vitaminais ir papildais tabletėse. Vitamino K kiekiui lapiniams kopūstams niekas neprilygsta. K vitaminas kraujo krešėjimo reguliatorius, juodų paakių naikintojas, storosios žarnos sveikatos garantas, kraujagyslių apsauga nuo kalcifikacijos.  Gražuoliuose kopūstlapiuose esantys karetenoidai ir flavanoidai – vėžio užuomazgų naikintojai, o liuteinas ir zeaksantinas – labai reikalingas akių sveikatai. Termiškai apdorotuose lapiniuose kopūstuose suaktyvėja antioksidantai, kurie išvalo tulžies rūgšties perteklių ir blogo cholesterolio kiekį kraujyje, mažina širdies ligų riziką.

Paruošimas. Lapus plauti dideliame dubenyje tiesiog skalaujant. Jei pasitaiko smiltelių, jos tiesiog nusėda į dugną. Lapkočius pašalinti. Juos dar tiktų panaudoti į troškinius ir sriubas. Dažniau naudojami lapai be lapkočių. Tiesiog nuo koto nubraukiame į dubenį lapinę dalį.

Eimutė

Lapinių kopūstų traškučiai

http://segebute.blogspot.com/2013/05/lapiniu-kopustu-traskuciai.html

Čia aprašoma, kaip pasigaminti skanių termiškai apdorotų kopūstukų, bet ne ką praščiau valgyti paruoštus su  prieskoniais ir aliejumi lapus, apie valandą palaikyti ir valgyti žalius.

Paruošimui reikia dviejų orkaitės blėtelių, išklotų silikoniniu lakštu arba kepimo popieriumi.

Produktai:  400 g lapinių kopūstų, 30 ml aliejaus (nepadauginti),  ½ arb. š. druskos (nepadauginti), truputį pipirų, 1 valg. Š. sezamo sėklų.

Paruošimas: Įkaitiname orkaitę iki 2000. Lapus nuplauname ir atskiriame nuo lapkočio. Lapinę dalį suplėšome į vieno kąsnio gabalėlius. Viską reikia gerai nusausinti salotų džiovinimo karuselėje arba popieriniu rankšluosčiu. Galima lapus paskleisti ir palikti apdžiūti. Sausus lapus apšlakstome aliejumi ir išmaišome rankomis. Pasūdome, papipiriname ir suberiame sezamo sėklas ir vėl gerai išmaišome (geriausiai rankomis). Išdėliojame lapus ant blėtelių ir pakepame orkaitėje 7-9 min. iki kol lapeliai taps tamsiai žali ir traškūs. Lapelius šiek tiek atvėsiname dar gulinčius skardoje, vėliau perkeliame į serviravimo indą.

Eimutė

Apie Kale

Skaitantiems angliskai.

Nzn kiek tiesos turintis straipsnis, bet paskaityti verta.

https://www.bulletproofexec.com/the-kale-shake-is-awesome-so-upgrade-it/

rimma0033

Kad gaminti patiekalus reikia išauginti savo darže sveikus kopūstus. [url=https://www.nojus.lt/darzoviu-seklos/kopustai-guziniai] Kopustu seklos[/url] yra palyginamai didelės ir sodinamos retai, paliekant tarpus. Kiekvienais metais nuėmusderliu turiu vos ne šimtą. Skaniausi man savo darže užauginti. Ar skiriasi skonis pačių darže augintų?