Šparaginės pupelės

Eimutė

Maistinė vertė

http://sveikas.info/tag/sparagines-pupeles/

Turi mažai kalorijų ir daug organizmui naudingų medžiagų: A, B grupės, C, K vitaminų, antioksidantų, ypač tokių kaip flavonoidai, taip pat įvairių mineralinių medžiagų.

Šios medžiagos efektyviai kovoja su laisvaisiais radikalais mūsų organizme, apsaugodamos ląsteles nuo pažeidimų. Vitaminas A padeda regeneruoti odą, todėl mūsų oda atrodo sveikesnė ir jaunesnė, stiprina imuninę sistemą. Vitaminas C dalyvauja kraujo gamyboje. Vitaminas K palaiko normalų kraujo krešėjimą, dalyvauja kaulų atnaujinimo procese, skatina raumenų veiklą, regeneracijos procesus, didina atsparumą infekcijoms, skatina žaizdų gijimą. Vitaminai A, K – tirpūs riebaluose, todėl šparagines pupeles valgykite su nedideliu kiekiu aliejaus.

Flavonoidai stiprina imuninę sistemą, tai galingas slaptas ginklas prieš uždegimus, stiprina vitamino C poveikį, padeda išvengti infarkto, nes apsaugo nuo trombų susidarymo kraujagyslėse. Flavonoidai padeda apsisaugoti nuo vėžio.

Šparaginės pupelės taip pat turi mangano. Jis yra būtinas fermentų, dalyvaujančių angliavandenių, riebalų ir baltymų apykaitoje, komponentas, dalyvauja jungiamojo audinio susidaryme, svarbus kaulų augimui, reprodukcinėms funkcijoms.

Šparaginės pupeles nesudėtinga auginti. Jos nereikalauja daug priežiūros. Tik svarbu skinti dar jaunas, neperaugusias ankštis. O jei nespėjote nuskinti ir ankštys peraugo – palikite, kol pribręs viduje sėklos, tada jas išaižykite ir naudokite kaip paprastas pupeles.

Šparaginės pupeles trumpai apvirkite verdančiame vandenyje, o dar geriau garuose. Galima naudoti su įvairiomis kitomis daržovėmis troškiniams, sriuboms, apkepams, įvairiems įdarams.
Žiemos sezonui trumpai apvirtas šparagines pupeles užšaldykite šaldiklyje.

Eimutė

Šparaginės pupelės su pomidorais

Sudėtinės dalys:

 

Gaminimas:

Pakepinti susmulkintą svogūną aliejuje, kol šiek tiek paruduos.
Pridėti smulkinto česnako ir kepinti apie 1 minutę.
Tuomet paskaninti druska, sudėti šparagines pupeles ir susmulkintus pomidorus ir gerai išmaišyti.
Uždengti ir troškinti ant vidutinės ugnies, kartais pamaišant, kol pupelės taps minkštos (apie 10 minučių).
Paskaninti druska bei pipirai ir patiekti.
Eimutė

Daržovienė su grietinėle

 Sudėtinės dalys:

baltagūžis kopūstas, šparaginių pupelių (2saujos), morkos, bulvės, petražolės, krapai, vandens arba mėsos sultinio, salierai (2 šakelės), grietinėlės, druskos, pipirų.

Gaminimas:

Supilti į puodą sultinį, pasūdyti, sudėti susmulkintas daržoves: kopūstus, šparagines pupeles, morkas, bulves, salierus.
Virti apie 15 min. kol daržovės suminkštės.
Tuomet supilti grietinėlę, sudėti krapus bei petražoles, įberti druskos bei pipirų ir pavirti dar keletą min.
Patiekti šiltą.

Eimutė

Šparaginės pupelės su česnakiniu sviestu

500g šparaginiu pupelių, šaukštas sviesto (geriau lydyto valyto ghee), 2 česnako skiltelės, pipirų ir druskos pagal skonį.

5 min. apvirti pupeles pasūdytame vandenyje, nusunkti ir trumpai sumesti į šaltą vandenį. Keptuvėje įkaitinti sviestą, įtraiškyti česnaką ir trumpai pačirškinti. Sudėti pupeles ir jas apvelti lydytu česnakiniu sviestu. Perdėti pupeles į indą, apibarstyti pipirais. Valgomos tiek šiltos, tiek šaltos. Skanios vienos, tinka naudoti kaip garnyrą.

 

Eimutė

Keptos šparaginės pupelės su bulvėmis

350 g įvairių rūšių šparaginių pupelių (žalių, geltonų, violetinių, didelių plokščių, valgomų žirnių ankščių ir pan.), nuplautų ir sukapotų 1-1,5 cm ilgio gabaliukais;

3-4 bulvių, nuluptų ir sukapotų 2 cm dydžio kubeliais (iš viso apie 400 g);

1 šaukštelio kanapių arba linų sėklų

1,5 šaukštelio druskos;

¼ šaukštelio maltų juodųjų pipirų;

šaukštelio smulkiai tarkuoto šviežio imbiero;

2 šaukštų augalinio aliejaus arba išvalyto lydyto sviesto „ghee".

Ruošimo eiga

Įkaitinkite aliejų arba lydytą sviestą „ghee" gilioje keptuvėje ir pakaitinkite kanapių arba linų sėklas. Suberkite bulves.  Kepkite bulves vartydami, kol šios gardžiai apskrus iš visų pusių. Sudėkite šparagines pupeles,  imbierą, pasūdykite. Keptuvę uždenkite ir kepkite ant vidutinės ugnies, kol daržovės suminkštės. Retkarčiais pamaišykite. Jei daržovės labai išsausės, įpilkite keletą šaukštų vandens ir išmaišykite. Uždenkite ir troškinkite, kol daržovės visiškai suminkštės. Pabaigoje suberkite juoduosius pipirus ir gerai permaišykite. Po minutės išjunkite ugnį. Patiekite dar karštą.